VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
I.
Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu všeobecných obchodních podmínek
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) platí pro nákup online kurzů, klubového členství, e-booků, poukazů, služeb a případně zboží (dále jen „digitální obsah“ nebo „zboží“) přes internetové stránky „cestakpromene.cz“, které provozuje Zuzana Bačina, Březinova 1632, 272 01 Kladno, IČ: 61087696, tel. 777 272 770, jako fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku, kdy evidujícím úřadem je živnostenský odbor Magistrátu města Kladno (dále jen „prodávající“).
- Nákup digitálního obsahu nebo zboží probíhá na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím. Proces uzavírání kupní smlouvy je podrobně popsán v čl. III. těchto VOP. Tyto VOP jsou dokumentem, který je nedílnou součástí kupní smlouvy a podrobně uvádí a vysvětluje práva a povinnosti obou stran kupní smlouvy, tedy kupujícího i prodávajícího. Ujednání, která jsou v kupní smlouvě odlišná od ustanovení VOP, mají přednost (tedy text kupní smlouvy je nad textem VOP). VOP řeší i některé další otázky, které s nákupem digitálního obsahu nebo s užíváním internetových stránek souvisí.
3. VOP obsahují informace, které kupující potřebuje mít k dispozici ještě před tím, než digitální obsah nebo zboží koupí. Přečtěte si VOP pečlivě a v případě, že k nim budete mít připomínky či dotazy, kontaktujte prodávajícího ještě před objednáním digitálního obsahu nebo zboží. Kontakty naleznete v čl. II. VOP. Vzájemná komunikace je nejlepším způsobem, jak eliminovat případné budoucí nejasnosti mezi smluvními stranami. Kliknutím na tlačítko „Dokončit nákup“ kupující potvrzuje, že VOP přečetl a souhlasí s takovým průběhem obchodu a spolupráce, jaký je zde popsán. Vyjadřuje tím, že svoji objednávku myslí vážně a že je připraven splnit své závazky z následně uzavřené kupní smlouvy stejně tak, jako prodávající (tedy prodávající je především povinen dodat kupujícímu objednaný digitální obsah nebo zboží a kupující je povinen za něj zaplatit dohodnutou cenu).
4. Ve VOP jsou k dispozici všechny podstatné informace. Pro rychlejší orientaci je tu obsah:
Obsah VOP:
- Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu všeobecných obchodních podmínek
- Důležité pojmy (definice)
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Cena online kurzu, členství v klubu, služby nebo zboží a platba
- Dodací podmínky
- Údaje o funkčnosti digitálního obsahu a jeho součinnosti s hardwarem a softwarem
VII. Odstoupení od kupní smlouvy
VIII. Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád
- Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
- Závěrečná ustanovení
II.
Důležité pojmy
- PRODÁVAJÍCÍ
Prodávajícím je: Zuzana Bačina, Březinova 1632, 272 01 Kladno
Kontaktní telefon: 777 272 770, e-mail: info@cestakpromene.cz
- KUPUJÍCÍ. Kupující je ten, kdo prostřednictvím webového rozhraní uzavře s prodávajícím kupní smlouvu, a tím koupí digitální obsah nebo zboží.
- SPOTŘEBITEL. Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud je kupující fyzická osoba a do objednávky uvede IČO, má se zato, že kupující uzavírá kupní smlouvu jako podnikatel, nikoliv jako spotřebitel.
- SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA. Je jí kupní smlouva, ve které jako kupující vystupuje spotřebitel. Podle platných zákonů je spotřebitel více chráněn než kupující, který spotřebitelem není. Současně má prodávající i více povinností vůči spotřebiteli než vůči jinému kupujícímu a je povinen poskytnout spotřebiteli informace stanovené jak občanským zákoníkem, tak zákonem na ochranu spotřebitele. Je-li kupujícím jiná osoba než spotřebitel, neužijí se ta ustanovení VOP, která slouží výhradně pro ochranu spotřebitele.
- SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. Jde o kupní smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž by se prodávající a kupující museli osobně potkat, protože ji uzavírají přes webové rozhraní (na základě objednávky učiněné přímo na internetových stránkách vyplněním potřebných údajů kupujícím) nebo prostřednictvím e-mailové komunikace, telefonicky nebo s využitím obdobných komunikačních prostředků. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a telefonní hovory) hradí (potenciální) kupující a neliší se od běžné sazby účtované vaším operátorem resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky kupující výslovně souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku.
6. ROZHODNÉ PRÁVNÍ PŘEDPISY. Jsou to platné právní předpisy, kterými se řídí vztah mezi kupujícím a prodávajícím. Jde zejména o zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je kupujícím spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
III.
Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1. Kupující objednává digitální obsah nebo zboží přes webové rozhraní, tj. skrze objednávkový systém, odesláním vyplněného objednávkového formuláře.
2. POPIS DIGITÁLNÍHO OBSAHU A ZBOŽÍ. Na webovém rozhraní je uveden podrobný popis nabízeného digitálního obsahu nebo zboží včetně uvedení toho, co obsahuje, komu je určen, co klientovi může přinést a v jakém formátu je poskytován. Je zde i podrobný popis případných bonusů, které mohou být ke kurzu poskytnuty. Veškeré prezentace uvedené na webovém rozhraní jsou informativního charakteru. Prodávající není povinen kupní smlouvu ohledně těchto produktů uzavřít. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.
- OBJEDNÁNÍ DIGITÁLNÍHO OBSAHU. K objednání digitálního obsahu nebo zboží přes webové rozhraní slouží objednávkový formulář, kde kupující vyplní své jméno, příjmení nebo firmu, adresu, email, telefonní číslo, u podnikatelů IČ, DIČ, a zvolí způsob úhrady.
Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje vložené do objednávkového formuláře a případně ještě opravit vzniklé chyby a nesrovnalosti. Objednávku lze odeslat kliknutím na tlačítko „Dokončit nákup“.
O obdržení objednávky informuje prodávající e-mailem zaslaným na elektronickou adresu kupujícího, kterou zadal v objednávce nebo při registraci. Informace o obdržení objednávky je zasílána automaticky. Není-li v potvrzení uvedeno, že prodávající objednávku přijímá, zašle prodávající informaci o přijetí objednávky kupujícímu v následném e-mailu. Do okamžiku doručení potvrzení o přijetí objednávky může kupující objednávku telefonicky nebo e-mailem (na adresu uvedenou v čl. II. VOP) zrušit. Doručením potvrzení o přijetí objednávky na elektronickou adresu kupujícího uvedenou v objednávce je kupní smlouva uzavřena.
V pochybnostech může prodávající kupujícího kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky. Nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se zato, že objednávka vůbec nebyla podána, a taková objednávka bude stornována.
4. Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce. Smlouva se uzavírá v elektronické podobě, tvoří ji objednávka kupujícího, její přijetí ze strany prodávajícího a tyto VOP. Smlouvu prodávající archivuje v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
IV.
Cena digitálního obsahu nebo zboží a platba
- CENA DIGITÁLNÍHO OBSAHU NEBO ZBOŽÍ. Na webovém rozhraní je vždy uvedena i aktuálně platná cena digitálního obsahu nebo zboží. Cena je platná po celou dobu, kdy je na webovém rozhraní uvedena. Pokud je uvedena akční cena, je spolu s ní uvedeno, za jakých podmínek a do jaké doby akční cena platí. Vzhledem k charakteru digitálního obsahu nebo služby nevznikají žádné náklady na dopravu a ani další náklady spojené s jeho dodáním. Kalkulovaná cena uvedená v souhrnu objednávky (tj. předtím, než kliknete na tlačítko „Dokončit nákup“) je již konečnou cenou. V případě zboží může být ke kupní ceně přičtena cena za poštovné a balné.
2. Sjednanou kupní cenou je cena uvedená u digitálního obsahu nebo zboží v okamžiku odeslání objednávky (tj. cena uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři). Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na webovém rozhraní (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání cen) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání kupní smlouvy, pak prodávající není povinen za takovou zjevně chybnou cenu digitální obsah nebo zboží dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky. V případě, že by již došlo ze strany kupujícího i k úhradě této zjevně chybné ceny, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Dojde-li ke změně kupní ceny v době mezi odesláním objednávky a jejím potvrzením ze strany prodávajícího, platí kupní cena platná v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi kupujícím a prodávajícím k jiné výslovné dohodě.
- Není-li mezi smluvními stranami výslovně ujednáno jinak, je prodávající povinen kupujícímu digitální obsah nebo zboží zpřístupnit až po úplném zaplacení sjednané kupní ceny. Do okamžiku úplného zaplacení kupní ceny zůstává digitální obsah nebo zboží ve vlastnictví prodávajícího.
4. ZPŮSOB PLATBY. Kupní cenu je možné uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně bankovním převodem na účet prodávajícího (platba trvá většinou 1 pracovní den): pokyny k platbě obdržíte v mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě je třeba uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a digitální obsah nebo zboží co nejdříve dodán.
– bezhotovostně platebními kartami VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro (platba se provede ihned).
– online bankovním převodem (platba se provede ihned).
Platební metody jsou napojeny na platební bránu společnosti ComGate Payments a.s., která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadává kupující pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti ComGate Payments a.s.
Případné další způsoby platby budou uvedeny na webovém rozhraní nebo mohou být výslovně dohodnuty mezi kupujícím a prodávajícím. Kupní cena se hradí v korunách českých.
5. SPLATNOST KUPNÍ CENY.
V případě bezhotovostního převodu je kupní cena splatná do 5 kalendářních dnů od potvrzení přijetí objednávky. Kupní cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na bankovní účet prodávajícího.
Po přijetí platby vystaví prodávající doklad o přijaté platbě, který u online platebních metod kupující obdrží obratem po provedení platby, v ostatních případech do 3 dnů od přijetí platby.
Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije. Digitální obsah nebo zboží není možné hradit formou splátkového kalendáře.
Předmět koupě je produktem duševního vlastnictví, a proto je zakázáno jakékoliv jeho šíření nebo poskytování třetím osobám bez souhlasu autora. Uzavřením kupní smlouvy kupující přijímá, že jakékoliv použití informací z předmětu koupě a úspěchy či neúspěchy z toho plynoucí jsou pouze v rukou kupujícího a autor za ně nenese žádnou odpovědnost. V předmětu koupě může kupující najít informace o produktech nebo službách třetích osob. Tyto informace jsou pouze doporučením a vyjádřením názoru k této tématice.
V.
Dodací podmínky
1. ZPŮSOB DODÁNÍ DIGITÁLNÍHO OBSAHU. Přístup k digitálnímu obsahu bude kupujícímu umožněn po uhrazení kupní ceny zasláním odkazu ke stažení digitálního obsahu nebo přístupu k němu na e-mailovou adresu kupujícího.
2. ZPŮSOB DODÁNÍ ZBOŽÍ. Zboží bude zasláno po uhrazení kupní ceny a případně poštovného na doručovací adresu sdělenou kupujícím.
3. DODACÍ LHŮTA. Délka dodací lhůty závisí na zvoleném způsobu platby a typu služby. Je-li platba prováděna běžným bankovním převodem, bude digitální obsah dodán nejpozději do 3 pracovních dnů po připsání platby na bankovní účet prodávajícího. U platby online platební kartou nebo rychlým online převodem bude proběhne zaslání odkazu s přístupem k digitálnímu obsahu bezprostředně po provedení platby. Přístup do kurzu bude povolen do 24 hodin od registrace do kurzu. V případě zboží nebo služby je dodací lhůta 5 pracovních dnů, nevyplývá-li z termínu konání případného online kurzu naživo jinak.
4. NÁKLADY NA DOPRAVU. S ohledem na charakter produktu (online kurz, členství, e-book, poukaz nebo služba) nejsou účtovány žádné náklady na dopravu. V případě dodání zboží může prodávající účtovat poštovné a balné.
5. Po dodání digitálního obsahu nebo zboží je vhodné, aby si kupující co nejdříve zkontroloval funkčnost a dostupnost obsahu a zjistí-li nedostatky nebo vady, je nutné kontaktovat prodávajícího za účelem zajištění nápravy. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VIII těchto VOP.
6. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, aby měl kupující k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující zejména otevřít a pracovat s příslušným digitálním obsahem (podrobnosti obsahuje čl. VI. VOP).
- Kupující získává přístup k digitálnímu obsahu na omezenou dobu, která je vždy uvedena v popisu příslušného produktu.
VI.
Údaje o funkčnosti digitálního obsahu a jeho součinnosti s hardwarem a softwarem
1. Digitální obsah zašle prodávající kupujícímu na jím uvedenou elektronickou adresu, případně zpřístupněním adresy webové stránky, kde je obsah umístěn. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, aby měl kupující k dispozici hardwarové a softwarové vybavení. Obsah lze otevřít v internetovém prohlížeči, pokud byl dodán formou zaslání odkazu na webovou stránku. U online kurzu nebo členství v klubu je nezbytné, aby byl kupující připojen k síti internet s dostatečnou rychlostí připojení. Prodávající neodpovídá za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti internetového připojení kupujícího. Může se stát, že digitální obsah bude krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru. Webové stránky mohou být aktualizovány bez předchozího upozornění.
2. Digitální obsah je chráněn autorským právem a není možné jej bez výslovného souhlasu prodávajícího dále šířit nebo umožnit jeho užití dalšími osobami. Online kurz nebo členství v kurzu slouží pouze ke vzdělávacím a informačním účelům a je vytvořen s využitím znalostí a zkušeností podílejících se osob. Jedná se o návody a doporučení a záleží na schopnostech kupujícího a dalších okolnostech, jaké výsledky s jejich pomocí dosáhne. Produkty nemohou nahradit osobní konzultaci. Prodávající neodpovídá za případný neúspěch kupujícího v aplikaci postupů, rad a doporučení uvedených v online kurzu nebo jiném digitálním obsahu.
VII.
Odstoupení od kupní smlouvy
- Ze zákona může spotřebitel od smlouvy uzavřené distančním způsobem zpravidla odstoupit bez udání důvodů ve 14denní lhůtě od uzavření kupní smlouvy z jakéhokoli důvodu. V takovém případě musí kupující oznámit svou vůli od kupní smlouvy odstoupit elektronicky na adresu info@cestakpromene.cz na nebo písemně na adresu uvedenou v úvodu těchto VOP. V informaci je nutno uvést, že kupující využívá právo ve 14denní lhůtě odstoupit od kupní smlouvy, a přiložit pokud možno i doklad o koupi digitálního obsahu nebo uvést aspoň datum nákupu, identifikační údaje kupujícího a údaj o tom, jaký digitální obsah byl zakoupen. Odstoupení nemusí kupující nijak odůvodňovat. V případě digitálního obsahu se však lhůta 14 dnů na odstoupení od smlouvy neuplatní, pokud prodávající od kupujícího obdrží výslovný souhlas s okamžitým zpřístupněním digitálního obsahu ještě před uplynutím 14denní lhůty, tj. bez využití lhůty na odstoupení.
- Kupující může od kupní smlouvy odstoupit i v dalších případech stanovených zákonem nebo kupní smlouvou a VOP, zejména v případě vadného plnění (článek IX. VOP). Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit v případě prodlení kupujícího s platbou kupní ceny, pokud je delší než 5 dní po splatnosti, a v případě podstatného porušení povinností kupujícího z kupní smlouvy, zejména v případě, kdy by došlo k neoprávněným zásahům do webového rozhraní, porušení autorských práv a v dalších případech stanovených zákonem.
4. Je-li kupujícímu společně s digitálním obsahem poskytnut dárek, uzavírá se darovací smlouva mezi smluvními stranami s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího bez uvedení důvodů, pozbývá darovací smlouva účinnost a kupující je povinen poskytnutý dárek nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vrátit. Veškeré dárky a bonusy jsou zasílány či zpřístupněny až po úhradě kupní ceny, není-li na webovém rozhraní uvedeno, že jsou posílány až po uplynutí lhůty pro odstoupení.
VIII.
Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád
- Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 NOZ.
2. Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 a § 2161 až 2164 NOZ.
3. Prodávající odpovídá za to, že digitální obsah anebo zboží při převzetí nemá vady znemožňující jeho užití. Je-li kupující spotřebitelem, pak v případě, že se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že předmět koupě byl vadný již při převzetí.
4. V případě výskytu vady, kterou nelze odstranit, nebo v případě opakovaného výskytu vady po opravě nebo výskytu většího počtu vad má kupující právo požadovat výměnu digitálního obsahu nebo zboží za nový a nebo od smlouvy odstoupit. V případě, že kupující neodstoupí od smlouvy nebo neuplatní právo na dodání nového digitálního obsahu nebo zboží bez vad, může požadovat přiměřenou slevu. Přiměřenou slevu může žádat i v případě, kdy by prodávající nebyl schopen nový digitální obsah nebo zboží bez vad dodat, stejně tak i v případě, že by nezjednal nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy působilo kupujícímu značné obtíže.
5. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud by před převzetím produktu věděl, že digitální obsah nebo zboží má vadu, anebo by vadu sám způsobil. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním digitálního obsahu nebo nesprávným uchováváním.
6. Pokud kupujícímu nebyl digitální obsah nebo zboží dodán v dodací lhůtě, je vhodné nejprve zkontrolovat složky „hromadná pošta“ nebo „spam“. Pokud ani tam odkaz na digitální obsah není, je nutno uplatnit reklamaci dle následujícího odstavce.
7. Reklamaci u prodávajícího uplatní kupující bez zbytečného odkladu po zjištění vad. Reklamaci může uplatnit e-mailem na elektronickou adresu prodávajícího nebo zaslat písemně na jeho adresu uvedenou v čl. II VOP. K reklamaci je vhodné přiložit i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, avšak nejpozději do 30 dnů, pokud se smluvní strany výslovně nedohodnou jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace poskytne prodávající kupujícímu písemné potvrzení.
IX.
Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
1. Má-li kupující k uzavřené kupní smlouvě, jejímu plnění nebo činnosti prodávajícího nějakou stížnost, je třeba se nejdříve obrátit na prodávajícího na adrese uvedené v čl. II. VOP nebo na elektronické adrese info@cestakpromene.cz.
- Prodávající podniká na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad, dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se může kupující se svými stížnostmi obrátit.
3. Pokud mezi prodávajícím a spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
4. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování (§ 1826 odst. 1 písm. e) NOZ).
X.
Závěrečná ustanovení
- Kupní smlouva je uzavírána na dobu určitou do doby splnění povinností prodávajícího a kupujícího ze smlouvy vyplývající.
2. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem, který je k dispozici zde.
3. Prodávající je oprávněn tyto VOP jednostranně měnit, pro kupujícího však vždy platí text obchodních podmínek účinný v okamžiku odeslání objednávky.
4. Tyto VOP jsou účinné od 1. 9. 2024.